Verbetertajecten op maat

Leertijd.nl is gespecialiseerd in onderwijskundige verbeter- en interimtrajecten. Binnen deze trajecten worden in korte tijd cruciale zaken binnen de schoolorganisatie verbeterd. Het kan gaan om de inrichting van vakvormingsgebieden als lezen of taal. Maar in andere gevallen gaat het ook om onderwijsconcepten en het anders gaan organiseren van het leren. Bijvoorbeeld door te gaan werken met 'slimme' combinatiegroepen of in units.

Bij alle trajecten wordt resultaatgericht gewerkt vanuit een verbetercyclus bestaande uit een viertal fasen:

  1. van visie naar vorm
  2. van vorm naar aanbod
  3. van aanbod naar inrichting
  4. van inrichting naar opbrengsten
Als de 4 fasen aan de orde zijn geweest en de uiteindelijke opbrengsten zichtbaar worden, is de cirkel rond. De evaluatie leidt in veel gevallen tot bijstelling van de visie en aanpassingen van de vorm. En zo ontstaan weer nieuwe verbetermogelijkheden.

Hieronder zijn de placemats weergegeven van enkele verbetertrajecten die regelmatig uitgevoerd worden:






Heeft u belangstelling om samen met ons een verbetertraject in te zetten? Neem dan contact op met Jos Cöp (info@leertijd.nl, 06-31914789). Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden.